FAQ – Najčešća pitanja i odgovori

Sve objave na ovim stranicama su isključivo informativnog karaktera. Prije korištenja bilo kakvog sadržaja s ovih stranica i  za bilo kakvu namjenu, molimo pročitajte Uvjete korištenja i Izjavu o odricanju odgovornosti.

Zašto mi je potreban carinski zastupnik ?

Postupke podnošenja carinskih deklaracija o carinski dopuštenom postupanju ili uporabi robe mogu obavljati trgovačka društva ili trgovci pojedinci, koji ispunjavaju  Zakonom propisane uvjete i imaju odobrenje Carinske uprave Ministarstva financija za obavljanje poslova zastupanja u postupku carinjenja robe (ovlašteni carinski otpremnik).

Što je EORI broj ?

EORI broj (Economic Operators Registration and Identification System)

je potreban u slučaju poslovanja s trećim zemljama (zemlje koje nisu države članice EU) i njegova struktura za hrvatske pravne i fizičke osobe glasi: HR+OIB. Zahtjev za dodjelu EORI broja zajedno s propisanim prilozima iz Upute o primjeni EORI sustava podnose carinskom uredu prije započinjanja carinske aktivnosti u kojoj se zahtjeva EORI broj. Zahtjev se podnosi mjesno nadležnom carinskom uredu prije provođenja prve radnje obuhvaćene carinskim propisima na koju se nadovezuje obveza registracije.

Carinska vrijednost ili carinska osnova.

Carinsku vrijednost čini vrijednost robe kada se određje “ad valorem” carinu na uvoznu robu, tj. vrijednost
robe utvrđenu prema carinskim propisima, a služi kao osnova za obračun uvoznih davanja na uvoznu robu.

Carinsku vrijednost deklarira uvoznik ili njegov ovlašteni carisnki zastupnik na osnovu propisanih pravila i/ili metoda utvrđivanja carinske vrijednosti. Najčešća je metoda transakcijske vrijednosti.

Transakcijska vrijednost je stvarno plaćena ili plativa cijena za robu koju se prodaje radi izvoza u zemlju uvoza, usklađena za troškove što ih se uračunava i troškove što ih se ne uračunava u carinsku vrijednost.

Robni promet preko Neuma?

Carinski postupci i mjere nadzora nad komercijalnim robama koje se nakon izlaska iz RH i prije ponovnog ulaska u RH kreću preko područja Neuma ovise o carinskom statusu robe, vrsti robe i njenoj vrijednosti. Carinski status robe predstavlja određenje robe kao „robe Zajednice“ (domaća roba) i „robe koja nema status robe Zajednice“ (strana roba).

Roba koja nema carinski status robe Zajednice nalazi se pod carinskim nadzorom pa se takva roba kreće preko područja Neuma uz primjenu carinskog postupka vanjskog provoza (T1) i NCTS aplikacije. Prilikom stavljanja u postupak provoza glavni obveznik je dužan uz propisane carinske podatke podnijeti setove sigurnosnih podataka namijenjenih provoznim ispostavama Klek i Zaton Doli (koristeći NCTS aplikaciju).

Više informacija možete pronaći na: https://carina.gov.hr/

Niste pronašli odgovor i imate još pitanja ?

Možete nas kontaktirati na više načina

Imate konkretno pitanje?

Ukoliko niste pronašli pitanje i odgovor na ovoj stranici pokušajte pretragom  našeg Info Portala.

Ako  nismo objavili ono što vi tražite, slobodno nam pošaljite Vaš upit na e-mail putem kontakt forme.

Nazovite Nas

Ukoliko Vam je zbilja žurno, možete nas kontaktirati telefonski na + 385 21 509 564 ili +385 21 509 565. Nadamo se da ćemo u tako kratkom roku ipak moći dati stručan i zadovoljavajući  odgovor.